Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez stronę Synteza LAB i zasady jej użytkowania
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą
elektroniczną przez Centrum Terapii Kontinuum z Grupy Mental Path – Ł. Müldner-Nieckowski, A. Paruzel-Czech, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. 3 maja 13/6, 40-096 Katowice, NIP: 6343006011, REGON: 521027895 zwanym dalej Operatorem serwisu, za pośrednictwem serwisu internetowego syntezalab.pl (zwanego dalej: „Serwisem
Internetowym”).
§ 1 Definicje
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
- Strona Internetowa Serwisu – oznacza strony internetowe, pod którymi Usługodawca
prowadzi Serwis Internetowy, działające w domenie syntezalab.pl - Szkolenie – oznacza usługę edukacyjną świadczoną osobom fizycznym lub podmiotom prawnym w zakresie ochrony zdrowia.
- Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Użytkownikowi lub
Usługodawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób
umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim
te informacje służą i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w
niezmienionej postaci. - Usługa – oznacza usługę oferowaną przez Operatora za pośrednictwem Strony
Internetowej Serwisu, w tym usługę świadczoną drogą elektroniczną. - Usługodawca – oznacza Centrum Terapii Kontinuum z Grupy Mental Path – Ł. Müldner-Nieckowski, A. Paruzel-Czech, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. 3 maja 13/6, 40-096 Katowice, NIP: 6343006011, REGON: 521027895
- Użytkownik – oznacza podmiot korzystający z funkcjonalności Serwisu Internetowego, na
rzecz którego świadczone są usługi przez Usługodawcę, posiadający pełną zdolność do
czynności prawnych.
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie z Serwisu Internetowego
- Wszelkie prawa do Serwisu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa
własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, Strony Internetowej
Serwisu, a także do wzorców, formularzy, logotypów, prawa do Szkoleń i materiałów
zawartych w ramach Szkoleń należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może
następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem. - Usługodawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla
użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych,
systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne
wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to
przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 39 lub
Firefox 34 lub Opera 26 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript,
akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej
256 kbit/s. Strona Internetowa jest responsywna i dynamicznie dopasowuje się do
każdej rozdzielczości ekranu. - Usługodawca stosuje mechanizm plików “cookies”, które podczas korzystania przez
Użytkowników ze Strony Internetowej Serwisu, zapisywane są przez serwer Usługodawcy
na dysku twardym urządzenia końcowego Użytkownika. Stosowanie plików “cookies” ma
na celu poprawne działanie Strony Internetowej Serwisu na urządzeniach końcowych
Użytkowników. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Użytkownika oraz nie
powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Użytkowników ani w
oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Użytkownik może
wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia
końcowego. Usługodawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować
utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Serwisu. - Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym oraz
wykorzystywanie przez Użytkownika Serwisu Internetowego, Strony Internetowej
Serwisu lub usług świadczonych przez Usługodawcę, w sposób sprzeczny z prawem,
dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy
Usługodawcy. - Usługodawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i
modyfikowania danych Użytkowników przez osoby nieuprawnione, dlatego Użytkownicy
powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej
zagrożenia. W szczególności stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość
korzystających z sieci Internet. - Użytkownik jest uprawniony do korzystania z zasobów Serwisu Internetowego wyłącznie
na własny użytek. Nie jest douszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Serwisu
Internetowego w celu prowadzenia przez Użytkownika działalności, która naruszałaby
interes Usługodawcy.
§ 3 Usługi
- Usługodawca świadczy drogą elektroniczną na rzecz Użytkowników usługi odpłatne i
nieodpłatne. Usługi są świadczone 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. - Usługodawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz
sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje
Użytkowników w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu. - Usługodawca świadczy na rzecz Użytkowników, drogą elektroniczną usługę odpłatną
Szkolenie oraz usługę odpłatną Konferencja. - Usługę odpłatną Szkolenie lub Konferencja, Użytkownik zakupuje zgodnie z §4. Usługa Szkolenie polega
na udostępnieniu Użytkownikowi kursu o wybranej przez Użytkownika tematyce
związanej z wiedzą o ochronie zdrowia. Zakres szkolenia Usługodawca każdorazowo podaje
na Stronie Internetowej Serwisu, wskazując również datę Szkolenia, miejsce oraz czas
trwania Szkolenia lub Konferencji.
§ 4 Zamówienia na usługi odpłatne
- Informacje zawarte na Stronie Internetowej Serwisu w zakresie usługi odpłatnej
Szkolenie lub Konferencję stanowią ofertę Usługodawcy zawarcia umowy o świadczenie usługi przez
Usługodawcę na rzecz Użytkownika. - Użytkownik może przyjąć ofertę Usługodawcy przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na
dobę za pośrednictwem Strony Internetowej Serwisu. - Użytkownik przed zawarciem umowy na wykonanie usługi odpłatnej tj. Szkolenie,
otrzymuje za pośrednictwem Strony Internetowej Serwisu informację o cenie Szkolenia lub Konferencji,
dacie i miejscu w którym ma się odbyć, czasie trwania Szklenia lub Konferencji, oraz wszelkie informacje
związane z zakresem Szkolenia lub Konferencji. - Użytkownik przyjmuje ofertę Usługodawcy na usługę odpłatną poprzez wypełnienie i
wysłanie do Usługodawcy formularza zamówienia dostępnego na Stronie Internetowej
Serwisu. W trakcie wypełniania formularza Użytkownik ma możliwości zapoznania się z
Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w
formularzu. - Przed zawarciem umowy o świadczenie usługi Użytkownik może wyrazić zgodę, poprzez
zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia usługi, aby Usługodawca
rozpoczął świadczenie usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. - Ceny na Stronie Internetowej Serwisu zamieszczone przy danej usłudze stanowią ceny
brutto. - Użytkownik dokonuje płatności za zamówioną usługę odpłatną przelewem bankowym
poprzez zewnętrzny system płatności Payu.pl lub Paypal.com. - Po przesłaniu wypełnionego formularza zawarcia umowy na wykonanie usługi Szkolenia lub Konferencji,
Użytkownik otrzymuje niezwłocznie, na adres poczty elektronicznej
podany w formularzu potwierdzenie zawarcia umowy. Z tą chwilą zawarta zostaje
umowa na wykonanie usługi Szkolenia przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika lub uczestnictwa Użytkownika w Konferencji. - Usługodawca zgodnie z wolą Użytkownika przesyła przy pomocy poczty elektronicznej
na adres elektroniczny podany przez Użytkownika w trakcie zamawiania usługi, fakturę
obejmującą zamówione usługi odpłatne. Faktura dostarczana jest przy pomocy poczty
elektronicznej w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku
Użytkownik powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne z formatem
PDF. Usługodawca rekomenduje w tym celu program Adobe Acrobat Reader, który
można pobrać bezpłatnie pod adresem http://www.adobe.com
§ 5 Reklamacje
- Użytkownik może zgłosić Usługodawcy reklamacje w związku z korzystaniem z usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę. Reklamacja może być złożona w
formie elektronicznej i przesłana na adres elektroniczny Usługodawcy. W zgłoszeniu
reklamacyjnym Użytkownik winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Usługodawca
niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela
odpowiedzi na adres poczty elektronicznej Użytkownika, podany w zgłoszeniu
reklamacji.
§ 6 Odstąpienie od umowy
- Użytkownik, który zawarł umowę oświadczenie usługi drogą elektroniczną, może w
terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. - Bieg terminu na odstąpienie rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy o świadczenie
usługi drogą elektroniczną. - Użytkownik może odstąpić od umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną,
składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć na
formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego regulaminu. Do zachowania
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. - W przypadku odstąpienia od umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną, jest ona
uważana za niezawartą. - Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Użytkownika o odstąpieniu od umowy, zwrócić mu wszystkie
dokonane przez niego płatności. - Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Użytkownik. - Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Użytkownikowi w odniesieniu do umów o
świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgoda
Użytkownika będącego Konsumentem, który został poinformowany, że po spełnieniu
świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy.
§ 7 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Użytkowników przekazanych Usługodawcy
dobrowolnie jest Usługodawca. - Usługodawca przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu świadczenia przez
Usługodawcę usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie.
Dane są przetwarzane wyłącznie na podstawie przepisów prawa lub zgody wyrażonej
przez Użytkownika. - Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu realizacji szkolenia. Podanie
danych wynika z usprawiedliwionego celu administratora danych, jakim jest
przeprowadzenie szkolenia po jego zakupie. Dane osobowe będą przechowywane przez
okres niezbędny do prawidłowej realizacji umowy, a także w przypadku prawnie
uzasadnionych celów administratora danych (np. marketing usług własnych) – do czasu
odwołania zgody, jak również zgodnie z innymi/powiązanymi przepisami prawa. - Każdy Użytkownik, jako osoba fizyczna, która przekaże Usługodawcy swoje dane
osobowe, ma prawo dostępu do treści swoich danych – ich sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w
dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, a także do
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych (PUODO) gdy uzna iż
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. - Usługodawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli Użytkownik naruszył
obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do
wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Użytkownika.
5 - Usługodawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w celu
zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem. - Przekazane dane osobowe mogą być udostępniane przez Usługodawcę podmiotom
upoważnionym do uzyskania powyższych informacji, jak również firmom
współpracującym z Usługodawcą, w celu realizacji umowy. Podane dane będą
przetwarzane zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. - Usługodawca powołał inspektora ochrony danych osobowych. Z inspektorem ochrony
danych mogą się Państwo skontaktować pod adresem e-mail: iod@centrumsynteza.pl
§ 8 Rozwiązanie umowy
- Zarówno Użytkownik, jak i Usługodawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług
drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem
zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz
postanowień poniżej. - Strony mogą rozwiązać umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną poprzez
złożenie stosownego oświadczenia woli, w szczególności przy użyciu dowolnego środka
komunikacji na odległość, w sposób umożliwiający drugiej stronie zapoznanie się z nim.
§ 9 Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie
na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Serwisu. - Każdy Użytkownik może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Użytkownika z
mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodkach mediacyjnych
przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.
Użytkownik będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za
pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/ - W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy o świadczenie usługi drogą
elektroniczną, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem
właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego
Regulaminu jest prawo polskie. - Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie umowy o
świadczenie usługi drogą elektroniczną zawarte przed dniem wejścia w życie nowego
Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu
zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną. Zmiana Regulaminu wchodzi
w życie w terminie 7 dni od opublikowania na Stronie Internetowej Serwisu.
Usługodawca poinformuje Użytkownika na 7 dni przed wejściem w życie nowego
Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą
elektroniczną zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy
Użytkownik nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym
fakcie Usługodawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §8. - Umowy z Usługodawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.07.2021 r.
Załączniki:
- Formularz odstąpienia od umowy
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
adresat: [nazwa przedsiębiorcy]
adres do zwrotu: [ulica, miejscowość, kod pocztowy]
e-mail kontaktowy: [jeśli jest dostępny]
fax: [jeśli jest dostępny]
– Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży
następujących rzeczy() umowy dostawy następujących rzeczy() umowy o dzieło polegającej na
wykonaniu następujących rzeczy()/ o świadczenie następującej usługi()
– Data zawarcia umowy()/odbioru()
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data:
(*) Niepotrzebne skreślić.